02 Jan
02Jan

מיני VRF זאת המילה האחרונה בענף המיזוג.

מדובר במזגן בעל מנוע אחד בחוץ , שניתן לחבר עליו מספר יחידות פנים בתוך הבית . המזגן הזה הוא מאד מודולרי , ניתן לחבר עליו המון סוגים של יחידות פנים שנותנות פתרון לכל מיני סוגי עיצובים שונים , ופתרונות למיזוג של חללים שונים. 

בדירות מגורים מדובר על מנוע אחד בחוץ שמתחבר על ההכנה של הקבלן , ובאמצעות חנוכייה מפצל את הגז לכל יחידת קצה בבית . כל יחידה נשלטת בנפרד ומבחינת המשתמש הוא יכול להפעיל ולשנות לה טמפ' בלי שום קשר לשאר היחידות בבית. ממש כמו  מזגן רגיל , אך היתרון הגדול כאן שיש רק מנוע אחד במסתור כביסה ולא 4-5 מנועים. 


יתרונות:

  1. מנוע אחד בחוץ
  2. שליטה מדויקת בטמפ' בכל חדר , בזכות טכנולוגיית האינוורטר ניתן לקבל דיוק בטמפ' עד חצי מעלה. 
  3. מזגנים שקטים לחלוטין , במיוחד ביחידות הגדולות - יחידה מתועלת של 6 כ"ס מרעישה כמו מזגן 1 כס סטנדרטי. מנוע בחוץ גם שקט מאד - אם המסתור כביסה קרוב לחדר שינה  - זה יתרון ענק. 
  4. מגוון יחידות עצום - ניתן למצוא פתרון מיזוג לכל חלל. למשל - יחידות מיזוג בעומק 46 ס"מ שמתאימות למיזוג מעל מטבח סטנדרטי בעומק 60 ס"מ. בנוסף , היחידות של הVRF מאד מוצלחות , הן שקטות וחסכוניות.
  5. חסכון גדול בחשמל - לא צריך להפעיל את כל הבית כשמדליקים את המזגן , המנוע יודע לרדת לתפוקת מינימום ( כ-20% מהתפוקה הממוצעת של המזגן ) וכך הוא חוסך בחשמל שמפעילים רק חדר אחד מתוך כל הבית.
  6. מתאים להכנות של הקבלן - ולכן גם אם למשל יש לי חדר מרוחק ( חדר מתבגר ) שיש לו הכנת מיזוג , יש לי אפשרות לחבר אותו למנוע של הVRF באמצעות מפצל Y בלי צורך לעשות לו מזגן נפרד בנוסף.
  7. אין צורך להתקין את המזגן באמבטיה אם יש מקום במסדרון. עוד יתרון שנותן לנו גמישות , בגלל שהמזגן כל-כך שקט , אין חובה לשים אותו באמבטיה.
  8. מזגן אינוורטר עובד בטמפרטורות חוץ קיצוניות יותר מאשר ON/OFF. למשל במקומות כמו ירושלים/רמת הגולן - מזגנים מסוג ON/OFF לא מתפקדים . מזגני אינוורטר יודעים לא לקפוא בטמפ' שקרובות ל-0 ועדיין לתת חימום בתוך הבית .
  9. מזגן אמין מאד שמוכיח את עצמו שנים ארוכות ללא תקלות ( למשל מגיע עם קירור על הכרטיסים כדי להאריך את אורך החיים שלהם )
  10. ההתקנה של המזגן אצל כל החברות עוברת פיקוח , מה שמכריח את המתקינים לעבוד בצורה מקצועית. כל החברות מחייבות בדיקת לחץ לווידוא שאין דליפות גז , עוברות על ההתקנה ובודקות שהיא בוצעה כראוי. 
  11. אפשרויות בקרה משוכללות מאדניתן להרכיב למערכת בקר מרכזי שדרכו יהיה ניתן לשלוט על כל היחידות , ניתן לחבר את המערכת לWIFI ולשלוט דרך אפליקציה בפלאפון , אפשר לשלוט על היחידות באמצעות בקרים קיריים TOUCH בכל חדר , לעשות בקרת מבנה למבנים גדולים ובקיצור - אין סוף אפשרויות בקרה.
  12. מנועים ויחידות פנים בתפוקות שונות ומגוונות , ממנועים קטנים של 28000 BTU ועד למנועים של 76400 BTU לדירות 5 חדרים , אפשר להגיע גם למיליוני BTU למבנים גדולים עם מאות יחידות פנים.


חסרונות:

  1. יקר. עלות המזגן עצמו יקרה יותר וגם ההתקנה יקרה בפער מהתקנה של מערכות מיזוג אחרות. עלות המערכת + התקנה של דירת 5 ממוצעת עם גבס נע בין 40000-45000 כולל מע"מ. כ-15000 יותר יקר ממיני מרכזי עם דמפרים.
  2. התקנת המערכת מצריכה מתקין מקצועי , שיותר קשה למצוא.
  3. עלות התקלות יקרות מאד. אמנם המערכת אמינה מאוד , אך כשמגיעה העת לתיקון המערכת במידה ויש תקלה בכרטיס/מדחס עלות התיקון יקרה.
  4. אתם תהיו כבולים לחברה שרכשתם ממנה את המזגן לכל אורך חיי המזגן. במזגנים מסוג אינוורטר ( VRF הוא אינוורטר ) אי אפשר לעשות קומבינות וחייב חלפים מקוריים , מה שגורם לכם להיות תלויים בכך שהחברה שרכשתם ממנה את המזגן תחזיק מלאי של חלפים .
  5. יש נקודת כשל מרכזית - המנוע בחוץ. במקרה של תקלה במנוע כל הבית ללא מיזוג. בהרבה חברות תקלה באחת מיחידות הפנים לא משביתה את כל המערכת ( תדיראן לדוגמא ) אבל יש חברות שגם תקלה באחת מיחידות הפנים משביתה את כל המערכת. 


לסיכום:


אין ספק שמזגן VRF הוא אופציית המיזוג הכי טובה שיש , אך הוא מגיע עם תג מחיר. הוא נותן את המיזוג הטוב , החסכוני ביותר והשקט ביותר אך עם זאת - הוא יותר יקר מכל שאר האלטרנטיבות למיזוג. 

למי מתאים מיני VRF ? לכל מי שרוצה מזגן בכל חדר ויש לו מסתור כביסה קטן, למי שרוצה מזגן שקט וחסכוני .

מחשבון הצעת מחיר VRF

מזגן מיני VRF חנוכייה בדירת 5 חדרים תל אביב , הדגמה על מערכת מותקנת

פרויקטים לדוגמא מערכות מיזוג VRF


יחידה מתועלת לחץ בנוני גבוה


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.