29 Jan
29Jan

הרי זה הכי טוב , יש מזגן בכל חדר , שליטה על הטמפ' בנפרד , תקלות לא יקרות וגם זה יותר זול מאשר מערכת VRF. שימו לב אנחנו מדברים על דירות מגורים , שבהן המזגנים יושבים במסתור הכביסה.
הכנתי לכם יתרונות וחסרונות של האופציה הזאת

יתרונות:


1. יש שליטה על הטמפ' בכל חדר , עדיף כמובן לעשות מזגני אינוורטר שם השליטה בטמפרטורה היא עד 0.5 מעלה הפרש מהדרישה בשלט.


2. קל לתחזוקה , בדרך כלל תקלות במזגני On/off זולות משמעותית מאשר מזגני אינוורטר משום שבמזגני אינוורטר החלפים יקרים יותר , בערך פי 2.


3. קל להתקנה והרוב הגדול של המתקינים בארץ יודעים להתקין את המזגנים האלה.


4. יותר זול מאשר מערכת VRF . בדירת 4-5 ממוצעת ההפרש ממערכת VRF הוא סביבות 3000-5000 שח .


5. במקרה של תקלה באחד המזגנים - לא כל הבית מושבת


6. הרבה יותר קל למצוא טכנאי / מתקין למערכת , משום שהיא בסיסית יותר ופחות מסובכת .


7. כאשר מפעילים רק יחידה אחת מתוך כולם , המזגן קצת יותר חסכוני מאשר VRF עם מנוע גדול שעובד על תפוקת המינימום שלו


חסרונות :



1. החיסרון הכי גדול זה שערימה של מנועים אחד מעל השני חוסם את האור והאוויר לבית . יש המון מקרים שהעניין הזה הוא deal breaker ומכריח אותנו לעבור לפתרון של VRF. למשל , אם מסתור הכביסה מאוורר לנו את החלון במטבח , לא הגיוני לעשות עירמה של מנועים. שהרי על אור ואוויר לבית עולה לנו במחיר הדירה עשרות אלפים , וכאן מדובר על חסכון של 3000-5000 שח .


2. המנועים במסתור הכביסה מחממים אחד את השני בשל הצפיפות של המנועים , וזה יוצר לנו כמה חסרונות שנובעים מכך . קודם כל - התפוקות יורדות. למשל במצב קירור, התפקיד של המנועים בחוץ הוא לפנות את החום שיש במנוע החוצה מהמסתור. מה שקורה זה שמזגן אחד יונק את האוויר החם שזה שלידו פולט , וככה החלפת החום משמעותית פחות טובה וזה יוצר הפסדים של תפוקות.


3. במידה ומפעילים 2-3 יחידות ביחד - המזגנים לא חסכוניים בחשמל בכלל. החלפת החום של המנועים נפגעת ( חסרון מספר 2 ) וככה הם מתאמצים יותר , והם מבזבזים חשמל הרבה יותר ממה שהם צריכים .


4. שאנחנו עושים התקנה כזאת מדובר על מזגני On/Off. אם תרצו לשדרג את המזגנים האלו לאינוורטר התענוג יעלה סביבות 6000-7000 שח , ואילו במערכת VRF אתם מקבלים את כל היחידות אינוורטר.


5. דיוק בטמפ' פחות טוב בהשוואה למערכת VRF , שהרי משום שהמזגנים בVRF הם מסוג אינוורטר הם יודעים לתת עד 0.5 מעלה הפרש מהדרישה בשלט .



6. אין פיקוח מהחברה. כשאתם מתקינים מערכת VRF כל היצרנים ללא יוצא מהכלל מבקשים בדיקת לחץ של הצנרת בחנקן 550 PSI , מה שנותן לכם שקט נפשי שגם ההכנה של קבלן טובה ( במידה והתחברתם אליה ) וגם ההתקנה בוצעה כראוי ואין נזילות גז . ככה מה שמשאיר את האופציה לתקלה שתשבית את המיזוג רק במנוע בחוץ , כי גם אם תהיה תקלה באחת מיחידות הפנים זה לא ישבית את המערכת ( בתדיראן למשל ) .


7. בהתקנה מהסוג הזה אין מגוון של יחידות פנים כמו של VRF . תוכלו לראות כאן בקישור את המגוון של היחידות שאפשר לחבר על מערכת VRF של תדיראן לצורך הדוגמא , מה שמגביל אותכם באופציות העיצוב , למשל למי שרוצה יחידות נסתרות בחדר הורים או במטבח .


8. בלאי מאד גבוה של המערכת !!! משום שהמזגנים מחממים אחד את השני ( חסרון מספר 2 ) הכרטיסים והמדחסים מחזיקים פחות זמן. נסו לעמוד פעם מול מזגן עובד ביום קיץ חם , ותבינו עד כמה משמעותי החיסרון הזה. החום הוא לא נורמאלי ובאמת הכרטיסים נשרפים הרבה הרבה יותר מהר.


9. היחידה של המיני מרכזי הרגיל מאד מרעישה ביחס ליחידות של הVRF . יש לה מנוע פן ac ולא DC כמו שיש ליחידות המקבילות בVRF , וגם הCFM שלה גבוה בהרבה מה שגורם לה להרעיש יותר , ואילו בVRF אפשר לשנות את הלחץ הסטטי של היחידה בהתאם לנדרש בשטח ( זה מאד משפיע על הרעש )


10. אין גישה טובה לשירות שעושים עירמת מנועים. אנחנו לוקחים בחשבון שהתקלות זולות יותר , אבל אם אין גישה טובה לשירות זה ייקר את הסיפור.


11. רעש של המנועים בחוץ . אם הכל עובד זה ממש מקהלה של מזגנים במסתור הכביסה ותוכלו לשמוע את זה. להבדיל מערכות VRF הרבה יותר שקטות והמנועים שלהם לא מרעישים באותה צורה.


לסיכום:
אני לא ממליץ לעשות עירמות של מנועים במסתור הכביסה. לדעתי החסרונות כאן עולים על היתרונות בפער , יש פתרון הרבה יותר נכון שמותאם למסתורים קטנים. קחו בחשבון שוב שמדובר על דירות מגורים עם מסתור קטן. במידה ויש המון מקום ( גג למשל ) ויש אופציה לשים מזגן לכל חלל , בהחלט זה עדיף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.