השוואה בין מיני VRF לבין VRF BOX
מיני VRF ( VRF  "חנוכייה")VRF BOX
מנוע אחד מרובה יחידות פניםמנוע אחד מרובה יחידות פנים
יתרון- מגוון יחידות עצום שנותן פתרון מיזוג מקיף לכל חלל אפשריחסרון- מגוון יחידות מצומצם שמתאים בעיקר לדירות 3-5 חדרים
יתרון - פחות נקודת כשל מהVRF BOX , משום שאין קופסת פיצול , בנוסף אין צורך לתת שירות לחנוכייה משום שהיא עומדת בבדיקת לחץ לפני ההפעלה, ולכן אין צורך בשירותחסרון - נקודת כשל נוספת משום שיש כרטיס חשמל על הקופסה מה שמצריך מתן של פתח שירות.
חסרון - שסתומי התפשטות נמצאים בחדרים, מה שיכול לעשות קצת רעש. אישית אני בקושי מצליח לשמוע את זה - אבל יכול להיות שיש לקוחות שזה יפריע להם. יש אפשרות לבטל את השסתומים ביחידות ולעשות אותם בתוך הגבס , אבל זה בתוספת תשלום.יתרון - השסתומים נמצאים במקום מרוכז בתוך הנמכת הגבס ולא בחדרים, מה שהרבה פחות מפריע. מה גם שהקופסא מאוד שקטה ובקושי שומעים אותה.
יתרון - מערכת עם תפוקות גבוהות מאוד עם מנועים שמגיעים למאות אלפי BTU שנותנים פתרון מיזוג לכל חלל.חסרון - כולל רק 2 מנועים ( אצל תדיראן , שהם המובילים היום בשוק לדעתי ) בתפוקות של 50000 BTU, 70000 BTU.
יתרון - יחידות בלחץ סטטי בינוני/גבוה ( יחידות בלחץ סטטי גבוה זה בפשטות מיני מרכזי שמתחבר על הVRF ) הן מאוד שקטות והן בגובה 30 ס"מ ומגיעות עם משאבות מים מובנות.חסרון - יחידות בלחץ סטטי בינוני/גבוה הן יחסית רועשות.
חסרון משמעותי - היחידה מגיעה בלי WIFI . ההוספה של הפיצ'ר של הWIFI עולה 1500 ש"ח.יתרון משמעותי - הWIFI מגיע BUILT-IN במערכת . השליטה מתבצעת באמצעות אפליקציה , שבה ניתן לבצע את כל הפעולות שיש גם בשלט )קירור,חימום, לשלוט על עוצמת הפן, הדלקה , כיבוי , טיימר וכו' )
חסרון משמעותי - התקנה דורשת מתקין מקצועי מאד עם ציוד רב והרבה ניסיון, ההלחמות צריכות להיות מבוצעות עם חנקן זורם בלחץ נמוך בצנרת תוך כדי ההלחמה. כמו כן על המערכת לעמוד בחנקן בלחץ 600 PSI בסוף ההתקנה כדי לוודא שאין דליפות גז. לאחר מכן יש לתאם הפעלה של המערכת עם טכנאי מטעם החברה של המזגן, כדי להגדיר את היחידות ולוודא שההתקנה אכן מקצועית ועומדת בדרישות החברה.יתרון משמעותי - התקנה פשוטה יותר. עדיין יש צורך במתקין מאד מקצועי , אך חברות מסוימות מאשרות למתקינים וותיקים שהם סומכים עליהם להפעיל את המערכת בעצמם.
יתרון משמעותי- יתרונות משמעותיים באורכי הצנרת שניתן לעשות בין הפיצולים ליחידות הפנים. המרחק מהמפצל יכול להגיע עד 40 מ' צנרת ( זה המון ) . לדוגמא אם יש לי חדר מתבגר בקצה של הבית ואני רוצה לחבר אותו על הVRF, ניתן לעשות זאת ללא בעיה. המרחק הגדול הזה נובע מכך ששסתומי ההתפשטות נמצאים על היחידות עצמן ולא על קופסת פיצול, מה שמונע הפסדים מהשסתום עד היחידה.חסרון משמעותי- אורכי צנרת אפשריים קטנים יחסית. לדוגמא , מקופסת הפיצול עד היחידה מותר מקסימום 15 מ'. דבר זה מגביל אותי, במיוחד אם אני רוצה לשים מערכת בתפוקה גדולה שתקרר/תחמם את כל הבית, ואני צריך לשים את קופסת הפיצול בנקודה מסוימת , יהיה לי קשה להגיע לכל היחידות בבית. לעיתים זאת יכולה להוות בעיה רצינית שתצריך אותי לבחור את פתרון המיזוג האלטרנטיבי.
חסרון- המערכת עם ההתקנה עצמה יקרה יותר מאשר הVRF BOX בדירות 4/5 חדרים. ההפרש במחיר נע בין 500-2000 ש"ח

למחשבון VRF חדש לחץ כאן

      קטלוגים מיזוג אוויר VRF
יתרון- המערכת עם ההתקנה זולה יותר ב500-2000 ש"ח

למחשבון VRF חדש לחץ כאן

       קטלוגים מיזוג אוויר VRF