19 Jan
19Jan

מיני מרכזי זה המזגן הוותיק שכולם מכירים. 

מדובר במנוע אחד גדול בחוץ עם יחידה פנימית גדולה בתוך הבית , שמוציאה אוויר באמצעות תעלות שרשוריות לכל חדר ( יש גם אופציה עם תעלות פח אבל פחות נפוץ ) וככה אנחנו נותנים מיזוג לכל הבית.


יתרונות:

  1. מנוע אחד בחוץ.
  2. קל להתקנה
  3. תחזוקה זולה
  4. מחיר המזגן + התקנה הכי זול מבין כל האופציות. מחיר מזגן+התקנה ממוצע לדירת 5 חדרים עם גבס בסביבות 20000-25000 כולל מע"מ.

חסרונות:

  1. חוסר איזון במיזוג בין החדרים השונים. זאת המכה הכי גדולה של המיני מרכזי. מניסיוני , כל שאר החסרונות של המיני מרכזי מתגמדות ליד העניין הזה. הרבה פעמים קורה שבחדר אחד הוא נותן X אוויר , חדר אחר 2X אוויר , חדר אחר 0.5X אוויר וכולי. ככה קורה מצב שבחדר מסוים יכול להיות קפוא, ובחדר אחר לא מרגישים מיזוג בכלל. ואז הלקוח מקלל כל יום במשך הקיץ את המזגן , אנשים יכולים לגור בדירת פאר אבל אם אין בה מזגן בימים החמים של הקיץ זה נורא. כדי לפתור את הסיפור הזה צריך התקנה מסובכת יותר , עם תעלות פח , עם חישובים שיעשה מהנדס , וכל זה מסבך ומייקר את ההתקנה וזה נהיה כבר לא שווה. בתוספת מחיר הזאת כבר אפשר לעשות מערכת VRF שהיא הרבה יותר טובה.
  2. אין שליטה בטמפרטורה ! כלומר יש אפשרות בשלט לכוון טמפרטורה , אך היא גזרת גורל לכל הבית. למשל אם אני בחדר מסוים וקר לי , ולמישהו בחדר ליד חם לו , אין דרך לכל אחד לשלוט על הטמפ' בחדר שלו , להבדיל במערכות מיזוג אחרות בהן האפשרות הזאת קיימת.
  3. בזבזני בחשמל ( אם רוצים מזגן בחדר אחד - צריך להפעיל מיזוג בכל הבית )
  4. מרעיש מאד!!! במיוחד מה שמפריע זה היחידה הפנימית שבתוך הבית. לכן לרוב מיני מרכזי 5 כס ומעלה חייב להתקין באמבטיה, אחרת הרעש בלתי נסבל.
  5. מה שמוביל לחסרון החמישי - חובה להתקין את המזגן באמבטיה
  6. מזגן ON/OFF לא יכול לתת טמפ' מדויקת , וברגע שהוא מגיע לטמפ' הרצויה הוא נכבה לגמרי , עד שההפרש נהיה בין 2-4 מעלות מהטמפ' המבוקשת ואז הוא נדלק שוב. מה שיוצר חוסר נעימות במיזוג , כל הזמן או שקר מידי או שחם מידי.
  7. הרבה פעמים מיני מרכזי מצריך הנמכות מסוימות שלא מסתדרות עם העיצוב , והוא יורד מהפרק כבר על ההתחלה. משום שכל התעלות יוצאות ממקום אחד אנחנו כבולים עם מגוון פתרונות ההנמכות שאנחנו יכולים לעשות. להבדיל - במערכות VRF , אם נעשה הכנות בבנייה נוכל לעשות עיצובים שונים , למשל יחידה מעל המטבח ועוד יחידה בסלון , וככה לא נצטרך להנמיך את כל הסלון כדי להגיע לאזורים מרוחקים / אזורים שאנחנו לא רוצים להנמיך.


לסיכום :

המיני מרכזי הוא מזגן וותיק שעשה את העבודה שנים ארוכות , אך היום יש אופציות הרבה יותר טובות . היתרון הכי גדול שלו לדעתי זה המחיר האטרקטיבי .

למי הוא מתאים ? בעיקר לדירות להשקעה , או לחילופין לבעלי דירות שהגיעו להתקנת המזגן שהם כבר חנוקים מכל ההוצאות , ויש להם תקציב נמוך.

מחשבון הצעת מחיר VRF

מזגן מיני VRF חנוכייה בדירת 5 חדרים תל אביב , הדגמה על מערכת מותקנת

פרויקטים לדוגמא מערכות מיזוג VRF







הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.