נזילה בדירה , האם מהמזגן ?
מקווה שתוכל לייעץ לי. ישנה נזילה מהדירה שמעליי. לאחר אין ספור בדיקות נקבע שהנזילה מהמזגן. זהו מזגן מרכזי שהניקוז עובר בנפרד מצנרת הגז ונכנס לביוב.
ככל הנראה (הדגש על כנראה) הנזילה אינה מצנרת הניקוז.
האם תתכן נזילה מצנרת הגז העוברת מהיחידה הפנימית לחיצונית , (ומתחת לרצוף)? כלומר האם העיבוי של צנרת הגז יגרום לרטיבות בתקרת הדירה שמלמטה. יש להדגיש שמדובר ברטיבות די משמעותית.

כמו כן לגבי עיבוי הצנרת האם יש הבדל בין עיבוי בקיץ ובחורף בעת הפעלת קירור לגבי כמות המיים? כאמור הצנרת מתחת לרצפה.

תודה
שלום

האם נזילת המים אצל השכן הופיע גם בחורף?, או שהוא מתלונן על הנזילה רק בקייץ כאשר את מפעילה את המזגן בקירור?. אם התלונה שלו רק בתקופת הקיץ - אזי יכול באמת להיות שמקור הנזילה היינו מצנרת הניקוז של המזגן שמתחת לרצפה. לא יתכן בשום פנים ואופן נזילה מצנרת הגז של המזגן אשר מתחת לריצוף, וזאת משום שאין אפשרות לעיבוי מים במקום זה. דבר נוסף - האם המזגן שלך חדש והותקן בזמן האחרון?? זה יכול לעזור בניתוח הבעיה.

מוטי.
תודה רבה
1. עשינו כבר בדיקות שונות ומשונות - הנזילה מופיעה כשעה לאחר הפעלת המזגן. לא מופיעה לאחר הפעלת מקורות מים אחרים בדירה. בלי קשר לעונה בשנה.
2. אם אכן אין אפשרות לעיבוי מיים צנרת מתחת לריצוף זאת תשובה מצוינת ששוללת אפשרות זאת.
3. מזגן בן 5 שנים לפחות.
4. בצנרת הניקוז הקיימת בה הועלה חשש לנזילה הוחדר/הושחל צינור גמיש חדש ועדיין הנזילה נמשכת בעת הפעלת מזגן. אומנם יש אפשרות שהייתה רשלנות של אנשי חברת הביטוח בביצוע התיקון אולם אם הם לא התרשלו בתיקון זאת תעלומה גדולה. כי הצינור שהושחל הוצא ולא נמצא בו חור.
5. אין אפשרות שיש מקור ניקוז נוסף? .האם נכון? זהו מזגן שיש לו מין "בריכה" שמתמלאת ורק אז הניקוז יוצא.
שלום שרון
המשך " תעלומת מקור המים האבודים"

בסעיף 1 את אומרת שהנזילה מופיעה כשעה לאחר הפעלת המזגן, - וללא קשר לעונות השנה. חשוב מאוד מאוד לבדוק
האם הנזילה הנ"ל מופיעה גם בחורף כאשר את מפעילה את המזגן בחימום. אם אכן כך הדבר זה שולל לחלוטין את הסברה שהנזילה מקורה בצינור הניקוז של המזגן, וזאת משום שהוא כלל לא פעיל בחורף.
לא ברור לי בדיוק הסיפור של השחלת צינור השרשורי לניקוז בתוך צנרת הניקוז של הקבלן. הדבר לא אפשרי טכנית
ואם נעשה אצלך תיקון שכזה, אזי הוא נעשה למראית עיין בלבד וללא מחשבה.
אשמח לשמוע את המשך הסיפור של " המיים האבודים" .

מוטי.
1. לא עשינו בדיקת מזגן בחימום. כי פשוט לא משתמשים בחימום. אולי כדאי לעשות זאת ליתר בטחון. אבל עשינו כל כך הרבה בדיקות שברור ב-99% שהנזילה נגרמת בגלל המזגן רק לא ברור מדוע.

2. לגבי השחלת צינור- מכיון שמעורבת בנושא חברת ביטוח שלאורך הטיפול בבעיה הפגינה חוסר אמינות וזה בלשון המעטה - יתכן ויש כאן דברים לא מקצועיים ואולי לא כשרים. אולם בכל אופן את הצינור המושחל היה ניתן לראות בעין לאחר ההשחלה. הצינור הלבן מפלסטיק קשיח (אם כי גמיש) ניתן היה לראות מחובר ליציאת ניקוז מזגן ועובר בצנרת ניקוז מזגן עד לכניסה לכוס ביוב. וכמו שציינתי בהודעה הראשונה - אם יש חור בצנרת הניקוז המקורית מדוע נמשכה הנזילה גם לאחר השחלת צינור זה? כאמור צינור זה הוצא ונבדק ולא נמצא בו חור.

בינתיים מצעד "המומחים" ממשיך להגיע
שלום שרון

במידה ואמת הדבר וה"מומחים" אכן הצליחו להשחיל את צינור הניקוז שרשורי החדש בתוך
צנרת הניקוז 32 מ"מ של הקבלן,-
( אשר עוברת בתוך הקיר וממשיכה מתחת לריצוף עד לקופסת הביוב העגולה)- והמזגן של השכן
הופעל ונבדק שוב , ואף אל פי כן חזרה נזילת המים להופיע אצלך בתקרה, אזי אני רואה מכל הסיפור רק
2 אפשרויות : האחת שהנזילה היא מצנרת הניקוז של הקבלן אשר ממשיכה מהקופסאות ביקורת ונכנסת לצינור 4" הראשי של הבניין. והשנייה היא כי הנזילה איננה קשורה כלל או כלל למזגן של השכן,
כי אם לצנרת המים שלו באמבטיה.

מוטי
   
צריך כאן "חשיבה מחוץ לקופסא"

בהמשך לכל מה שצוין לעיל - (כאמור בבדיקה האחרונה הפעלנו מזגן כשהניקוז היה חיצוני ונוקז לכיור בדירה ולא הייתה נזילה בדירה למטה) - כעת בוצעה בדיקה נוספת לבדוק שאכן יש נזילה (על פי החיבור המקורי) - הניקוז חובר לצנרת קבלן, המזגן הופעל על קרור ראינו שיוצאים מים לכוס אבל כעת אין רטיבות בדירה למטה !!!! לא בוצע כל תיקון לא בוצע כל שינוי בצנרת האינסטלציה (למעט החדרת והוצאת צינור שהושחל בצנרת ניקוז קיימת ומלעט הפעלת כל מקורות המים בדירה).
ברור שמקור הנזילה לא תיקן את עצמו... זה כבר נהיה מטורף. כנראה לא תהיה ברירה ויהיה צורך בהרמת אריחים אבל לך תדע אם גם זה יפתור את הבעיה.
אנשי המיזוג של חברת הביטוח רצו לבצע מעקף לצנרת הניקוז אבל מה זה יעזור אם לאחר השחלת הצינור גם הייתה נזילה.